FANDOM

Informacje
Flag of Turkey.svg

Turcja (トルコ,Toruko) - jest jedną z postaci w serii Hetalia. W 2008 Himurya nadał mu imię Sadık Adnan (サディク・アドナン, Sadiku Adonan).

Wygląd

TurcjaAnime

Turcja w Hetalia Beautiful World

Turcja jest dość wysokim mężczyzną o oliwkowej cerze. Ma także zarost (tak samo jak Francja). Nosi długi zielony płaszcz, brązowe spodnie, buty do kolan, beżowy szalik i czerwony fez. Na jego twarzy często widnieje biała maska. Tak samo jak Grecja ma rozdwojony loczek. Gdy nie jest w ubiorze wojskowym nosi często na sobie zieloną bluzę i brązowe spodnie.

TurcjaAnime1

Turcja odcinek 55

Turcja jest opisany jako żywa i energiczna osoba. W młodości był znany jako Imperium Osmańskie, był wtedy wielkim państwem z potężną armią. Zamierzał podbić całą Europę, która bardzo się go bała w tamtym okresie. Teraz chce się z nimi zaprzyjaźnić. Zwykle jest wesoły i przyjazny. Często kłóci się z Grecją. Ze względu na swoją upartą naturę, bardzo lubi konkurować z innymi państwami. Lubi również rozmawiać z turystami w swoim kraju. Jest elegancki i lubi poznawać nowe rzeczy. Kocha jeść słodkie rzeczy oraz przepada za kawą z dużą ilością cukru.

Relacje

Grecja

Turcja zajął niegdyś tereny Grecji po upadku Cesarstwa Bizantyjskiego i zdobyciu Konstantynopola. Grecja był pod władzą Turcji aż do XIX wieku. Obecnie ich relacje nie należą do najlepszych. Często rywalizują i kłócą się o błahe sprawy. Wydaje się jednak, że jeśli zajdzie taka potrzeba, potrafią współpracować
TurkeyChibi

Chibi Turcja

Holandia

Turcja i Holandia przedstawieni są jako zacięci rywale. Niegdyś rywalizowali ze sobą o tytuł Państwa Tulipanów. Turcja, jako że jest państwem kochającym konkurencje, nadal widzi w Holandii swojego rywala.

Turecka Republika Cypru Północnego

Turcja jest jedynym państwem, które uznaje TRCP, jako pełnoprawne państwo. Z kolei TRCP bardzo szanuje Turcję, uważa go za człowieka bardzo spokojnego i łagodnego. Często dochodzi również do sytuacji, gdy TRCP broni w argumentach Turcję przed Grecją.

Japonia

Turcja ma bardzo dobre stosunki z Japonią. Szanuje go jako państwo.

Utwory

Ciekawostki

  • Turcjabezmaski

    Turcja bez maski

    Jego urodziny - 29 października, odpowiadają dacie 1923, czyli tzw. Dniu Republiki. Jest to data upamiętniająca wydarzenie, kiedy Turcja oficjalnie stała się republiką.
  • Turcja jest najstarszy jeśli chodzi o wiek ludzki - ma 40 lat.
  • Turcja zawsze jest przedstawiony w masce, nie licząc dwóch momentów w trakcie wydarzenia bożonarodzeniowego 2007, choć jego twarz nadal pozostawała zakryta (pierwszy raz przez ramię, a drugi przez padający cień). Jego pierwszy występ zupełnie bez maski odbył się, gdy wydało karty z Hetalii, lecz jest on tam zwrócony w bok, co uniemożliwia pokazanie jego całej twarzy. Drugi występ był na rysunku zapostowanym przez Himaruyę na swoim blogu, gdzie twarz Turcji, choć w cieniu, jest wyraźnie widoczna. W sierpniu 2010 roku, profil Turcji został zapostowany na Bamboo Thicket i zawierał link do wersji bez maski.