FANDOM

Persja (ペルシア, Perushia) to poboczna postać z serii Hetalia: Axis Powers. Reprezentuje on Imperium Sasańskie, a jego imię sugeruje, że reprezentuje on także inne wczesne imperia perskie, takie jak Imperium Achemenidów i Imperium Partów.

Wygląd

Persja ma długie, ciemne włosy z ahoge wystającym z tyłu głowy. Przedstawiony jest w tunice i grubym szaliku owiniętym wokół szyi. Nosi wysokie sandały z lekko luźnymi nogawkami.

Charakter

Persja jest określany jako "pewny siebie" i należy zwrócić uwagę, że choć może wyglądać na beztroskiego, znosił wiele trudności, ale pozostał silny. Te doświadczenia "wyżłobiły jego obecną osobowość". Mówi się, że lubi robić sztukę ze srebra i rzeźbić płaskorzeźby. Często używa ozdobnych i słodkich elementów w swojej sztuce. Mówi się też, że jest w tej samej sytuacji co Starożytny Rzym, mając wnuki i przybrane dzieci.

Relacje

Persia2

Chibi Persja

Rzym

Pokazano, iż Persja ma antagonistyczną relację z Rzymem. Po schwytaniu cesarza Waleriana, Persja wrócił, aby naśmiewać się z nieszczęścia Rzymu. Później, gdy Rzym przystępuje do negocjacji w sprawie powrotu Waleriana, Persja zauważył, że wyprzedza Rzym również w warunkach życia. W przypisie do innego paska Rzym nie uważa, że Persja jest uroczy jak Starożytna Grecja, Pont czy Egipt.

Ciekawostki

  • Stwierdzono, że ma wnuki i adoptowane dzieci, co oznacza, że nie jest on przedstawicielem państw będących następcami Imperium Perskiego, takiego jak Iran. Na obrazie wysłanym do Bamboo Thicket był on pokazywanym z dzieckiem, które jest prawdopodobnie jednym z tych państw.