FANDOM

Informacje

Litwa

リトアニア (Ritoania)

Litwa3
Informacje o państwie
oficjalna nazwa Republika Litewska (Lietuvos Respublika)
stolica Wilno
język urzędowy litewski
Informacje o postaci
urodziny 16 luty
imię i nazwisko Tolys Laurinaitis
wiek 19
płeć mężczyzna
wzrost nieznany
kolor włosów brązowy
kolor oczu zielone
Debiut
tom 1
anime 1 (kamera)

17 (mówienie)

Dubbing
japoński dubbing Ken Takeuchi
angielski dubbing Josh Flash
Liet by mikorin kun-d9ntair
FlagaLitwy

Litwa (リトアニア Ritoania) to postać z serii Hetalia. Jego oficjalne imię i nazwisko to Tolys lub Taurys Laurinaitis (トー リス ロリナイティス Tōrisu Rorinaitisu), choć przez błędy tłumaczy większość fanów nazywa go "Toris", co jest błędem - nie jest to litewskie imię (jeśli w ogóle takie imię istnieje). Jest jednym z trójki krajów bałtyckich.

Wygląd

Ma brązowe włosy do ramion i zielone (w starszej wersji anime niebieskie) oczy. Na oficjalnym arcie jest ubrany w wojskowy mundur i wysokie buty. Tolys czasami ma włosy związane w kucyk (na przykład, gdy był młodszy).

W pasku While You Were Gone, Tolys jest pokazany z bliznami na plecach.

LithuaniaChibi

Chibi Litwa

Jest najstarszy z trzech państw bałtyckich. Litwa, razem ze swym partnerem Polską, kontrolował środkową i wschodnią Europę w czasach średniowiecza. Był rzeczywiście wyjątkowym narodem, który pokonał Prusy, dopóki nie został zabrany przez Rosję. Choć udawało mu się uciec na chwilę, zawsze wracał z powrotem pod jego kontrolę. Po upadku Związku Radzieckiego w pełni odzyskał swoją niezależność i udał się odbudowywać z Polską.

Jest introwertykiem, czasami łatwym do wykorzystania przez drugą osobę i typem, który otworzy się na daną osobę dopiero wtedy, gdy ją bliżej pozna. Miewa depresję czasami tak silną, że dostaje bólu brzucha. Kocha sztuki walki i literaturę. Prowadzi używany samochód.

W niektórych paskach pokazano, że dwa pozostałe kraje bałtyckie mają o nim wysokie mniemanie, ale mają mu za złe, że ignoruje ich, żeby spędzać czas z Polską.

Relacje z innymi państwami

Rosja

Tuż po rozbiorze Rzeczpospolitej Obojga Narodów Tolys zostaje podwładnym Ivana. Wskazuje się, że Tolys był jego "ulubieńcem" i z tego powodu najczęściej stawał się ofiarą jego tyranii. Po zdobyciu niepodległości w 1918r., Tolys spędził jedenaście lat pracując w domu Alfreda, po czym, po Wielkim kryzysie musiał znów powrócić do Ivana.

Ivan odwiedził kiedyś Amerykę, podczas swojego partnerstwa z Tolysem, by przekazać Alfredowi, żeby dobrze opiekował się Tolysem, ponieważ "pomimo wszystko, to mój były."

Pokazano, że w dzisiejszych czasach Tolys czasem denerwuje się przy Ivanie, którego zachowanie wobec niego niewiele się zmieniło. Wiele osób spekuluje, że blizny na plecach Tolysa są wynikiem brutalnego traktowania przez Ivana.

Ivan wyznał kiedyś Tolysowi, że jego marzeniem jest życie ze wszystkimi w ciepłym miejscu, otoczonym słonecznikami.

Białoruś

Tolys bardzo lubi młodszą siostrę Rosji, nawet jeśli jego uczucia nie są odwzajemnione, ponieważ ona widzi jedynie swojego brata i żywi do Tolysa nienawiść.

Kiedy w końcu Tolysowi udaje się pójść z nią na trzyminutową randkę, kończy się to połamaniem przez nią wszystkich jego palców (on wciąż pozostaje nieświadomy jej brutalnej natury). Inny strip pokazuje, że Natalia łamała mu różne części ciała już odkąd byli dziećmi, choć Tolys wtedy również mało o tym myślał.

329489-lithuania

Młody Litwa

Jest ukazane, że Natalia nienawidzi Tolysa tak bardzo z powodu tego, że jej brat uważa go za swojego ulubieńca.

Polska

Partner Tolysa i jego najlepszy przyjaciel. Feliks zwraca się do niego Liet (skrót od Lietuva, w polskim tłumaczeniu - Licia, Litek lub Liciek).

Ta dwójka jest ze sobą bardzo blisko, choć Tolys często czuje się raczej wykorzystywany przez Polskę. Feliks początkowo był ukazywany jako osoba, która jest skupiona tylko na sobie i traktował problemy Tolysa raczej lekceważąco, jednak w późniejszych stripach możemy zobaczyć, że ich przyjaźń nie jest tylko jednostronna.

963267 1330391622839 full

Dorosły Litwa

Jedna ze stron Rozdziału 5 ukazuje, że Feliksowi prawdopodobnie zależy na Tolysie - kiedy mówi, że nie obchodziłoby go, gdyby Tolys go nienawidził, ponieważ on i tak wciąż by go lubił (część fandomu, przez wzgląd na błędne tłumaczenie uznaje, że Polska mówi, że kocha Litwę). Jednak realność tej sceny nie jest pewna, gdyż mógł to być sen Tolysa, a więc jego interpretacja uczuć Feliksa. W stripie Kiedy ciebie nie było, podczas kąpieli Tolysa Feliks widzi jego blizny na plecach i myśli sobie: Od tej strony Litwy nie znałem.

Feliks nie potrafi znieść tego, że Tolys jest tyranizowany przez Ivana, co potwierdza scena w stripie pt. Na Światowej Konferencji.

Parę wersów z Marukaite Chikyuu Polski pokazuje jednak, że Litwa jest ważny dla Feliksa.

"Licia jest moim drogim przyjacielem!

Najdroższym przyjacielem! Totalnie wyjątkowym! (...)

Generalnie ciągle jesteśmy razem! (...)

Nawet teraz będę na Lićku

Totalnie polegał!"

Utwory

Ciekawostki

  • Jego urodziny odpowiadają dacie deklaracji niepodległości Litwy od Związku Radzieckiego (Rosji) - 16 lutego 1918.
  • Przykłada dużą wagę do smaku potraw, ale wiadomo, że używa w jednym dniu kilku rodzajów majonezu i keczupu.
  • Przez wzgląd na błąd tłumaczy, większość fandomu sądzi, że Litwa ma na imię Toris. Jest to jednak niemożliwe, ponieważ na Litwie nie istnieje takie imię. Błąd ten został spowodowany użyciem katakany (japońskiego alfabetu sylabowego) i nieznajomością kultury litewskiej ze strony tłumacza, a także faktem, że w japońskim nie ma litery "L". Bardziej prawdopodobne imiona to Tolys lub Taurys.