FANDOM

Chibi Uwaga!
Ta strona potrzebuje jeszcze wielu informacji!
Pomóż Feliciano i rozbuduj ją!

Poniżej znajduje się lista paringów używanych w fandomie Hetalii. Niektóre z nich są na podstawie małych poszlak w mandze, pozostałe zaś są jedynie wymysłem fanów.

Paringi heteroseksualne

Ameryka/Białoruś

Całkiem popularny ship hetero przedstawiany zazwyczaj jako relacja z mieszanymi uczuciami (miłość połączona z nienawiścią). Mimo że obydwoje nie zostali pokazani razem w mandze, w pasku Starsza i Młodsza Siostra Rosji można znaleźć wzmiankę o tym, że po upadku Związku Radzieckiego Białoruś stała się dla Ameryki czymś w rodzaju młodszej siostry.

Ameryka/Tajwan

  • Ameryka i Tajwan
  • Znany jako: AmeTai, Śliwkowy shake (梅シェイク)

Niesławny paring, który nie ma żadnych podstaw w mandze. Tylko historia pomiędzy tymi postaciami sugeruje, że Ameryka myśli o Tajwanie jak o swojej młodszej siostrze. Ship głównie tworzony przez tajwański fandom.

Ameryka/Ukraina

  • Ameryka i Ukraina
  • Znany jako: AmeUkr (米ウク), Para XXL (スーパーサイズコンビ)

Niesławny paring hetero, w którym postaci nie miały ze sobą żadnej interakcji. W pasku Starsza i Młodsza Siostra Rosji zostało wspomniane, że po rozpadzie Związku Radzieckiego Ukraina zaprzyjaźniła się z Ameryką. Ship opiera się głównie na bliskich relacjach tych państw.

Anglia/Seszele

  • Anglia i Seszele
  • Znany jako: UKSey, EngSey, EngSe (英セー), Federacja Tsundere (ツンデ連邦)

Popularny paring mający swoje podstawy głównie w grach Gakuen Hetalia i Gakuen Hetalia Portable. W Gakuen Hetalii, kiedy Seszele wchodzi po raz pierwszy do akademii, spotyka tam Anglię, który przypina jej obrożę i ogłasza, że dziewczyna stała się właśnie jego nową kolonią. W grze - ku jej głębokiej rozpaczy - traktuje ją jak pokojówkę. Seszele rozmawia przy nim po francusku, gdyż wie, że to Anglię wkurza, ponieważ nienawidzi on tego języka (mówi jej "Goodnight", a ona odpowiada "Oui"). Ich relacja nie została pokazana poza światem gry, lecz w jednej scenie mangii Seszele wydaje się być na niego wkurzona.

Seszele nie przeszkadza to, że Anglia jest tsundere; uważa to za coś słodkiego i ujmującego.

Anglia/Tajwan

Rzadki paring hetero, w którym postacie nie miały jeszcze żadnej interakcji w mandze. W fanfikach powszechnym jest to, że Anglia zachowuje się jak prawdziwy gentleman, a Tajwan - jak osobowość tsundere.

Austria/Węgry

Strona główna: Austria/Węgry

  • Austria i Węgry
  • Znany jako: AusHun/HunAus, Spokojna para (ほんわか夫婦)

Popularny paring będący jedynym heteroseksualnym i "celowym" kanonicznym shipem, który wywodzi się bezpośrednio z małżeństwa Austrii i Węgier (Imperium Austro-Węgierskie).

Chiny/Tajwan

  • Chiny i Tajwan
  • Znany jako: ChuTai, Chińskie rodzeństwo (中華兄妹)

Rzadki paring hetero. Ich relacja jest zazwyczaj przedstawiana pełna smutku i cierpienia na podstawie obecnym sporze pomiędzy obydwoma krajami. Chiny wydaje się bardzo wkurzać Tajwan, co zostało pokazane w jednym szkicu, gdy dziewczyna dotyka go palcem i mówi, żeby zostawił Japonię w spokoju. Nie wiadomo, jaki stosunek ma do niej Chiny, ale na niektórych fanowskich pracach można zobaczyć, że chce się z nią ożenić, co prawdopodobnie odnosi się do tego, że Chińska Republika Ludowa chciałaby ponownie zjednoczyć się z Tajwanem. Można założyć, że wszystkie uczucia Chin byłyby jednostronne (Tajwan by ich nie odwzajemniła).

Francja/Seszele

  • Francja i Seszele
  • Znany jako: FrSe, FraSey, Kokardkowa para (リボン組)

Paring hetero pochodzący z gry Gakuen Hetalia. Zostało powiedziane, że mała Seszele od razu wzbudziła zainteresowanie Francji, gdy ten tylko ją odkrył. Później, w pasku Świątecznego Szału 2007, Francja próbował rozebrać Seszele, powodując u niej lęk. Powiedział również Finlandii, że jego gierki były ogromnie inspirowane tym, że "jego dziewczyna" (Seszele) go zostawiła.

Hiszpania/Belgia

  • Hiszpania i Belgia
  • Znany jako: SpaBel, Pomarańczowy wafelek (オレンジワッフル)

Całkiem popularny paring hetero. Belgia wydaje się bardzo dobrze dogadywać z Hiszpanią, w przeciwieństwie do swojego brata, Holandii. W jednej CD dramie Hiszpania pomaga dziewczynie z praniem i opieką nad Romano. Czerpią przyjemność ze wspólnych posiłków i z churrosów, które Hiszpan zrobił wraz z małym Romano. Gdy jej brat ją opuścił, aby stać się niepodległym państwem, Belgia nie tylko została w domu Hiszpanii, lecz także walczyła z nim przeciwko bratu. W Bożym Narodzeniu 2011 została zaatakowana przez parallel Hiszpanię, a zatrzymała go, dając mu swój szal. Wtedy zakochał się w niej, chociaż ona nie wydawała się tego zauważyć.

Holandia/Belgia

  • Holandia i Belgia
  • Znany jako: Tulipanowe rodzeństwo (チューリップ兄妹)

Kazirodczy paring hetero. Ich relacja jest często przedstawiana jako miłość i nienawiść jednocześnie.

Hong Kong/Tajwan

Rzadki paring hetero prawdopodobnie na podstawie roli, którą terytorium Hong Kongu zwykło mieć w stosunkach między Chinami a Tajwanem jako były pośrednik pomiędzy dwoma państwami. Oba kraje nadal mają niezwiązane z rządem układy.

Islandia/Liechtenstein

Żartobliwy paring. Jeśli chodzi o politykę, Islandia i Liechtenstein (tak samo jak ich bracia, Norwegia i Szwajcaria) są jedynymi członkami Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu. Dodatkowo obydwoje są małymi państwami, jak również były kiedyś rządzone przez sławne imperia; Islandia przez unię kalmarską i Królestwo Danii i Norwegii, a Liechtenstein przez dynastię Habsburgów.

Paring jest czasem nazywany "kokardkowym paringiem" (ribbon pairing) przez kokardki, które obie nacje noszą na piersiach.

Japonia/Tajwan

Strona główna: Japonia/Tajwan

  • Japonia i Tajwan
  • Znany jako: JapTai, Śliwka i Chryzantema (菊と梅), Kikuwan (菊湾)

Częściowo popularny paring, w którym obie postaci nie miały ze sobą większych interakcji.

Kanada/Ukraina

Paring hetero, który ma swoje podłoże w wspólnej historii obydwóch państw (mimo że postaci nie miały jeszcze ani jednej interakcji w mandze). Wiele Ukraińców wyemigrowało (i nadal emigruje) do Kanady, co jest według fanów jednym z czynników, dzięki któremu mają oni pozytywne relacje. Kanada wspierała również walkę Ukrainy o niepodległość, co jest kolejnym argumentem wspierającym ich bliską relację.

Fani wierzą, że podobne osobowości zbliżyły ich do siebie. Często przedstawiają Ukrainę jako jedną z niewielu nacji, które mogą widzieć Kanadę i odróżnić go od Ameryki. Obie postaci wydają się być "poniewierane" - Kanada przez to, że nigdy nikt go nie widzi/rozpoznaje/odróżnia od Ameryki, a Ukraina przez swoją relację i sytuację z Rosją.

Litwa/Białoruś

Strona główna: Litwa/Białoruś

  • Litwa i Białoruś
  • Znany jako: LitBel, LietBela (リトベラ), Para bocianów (コウノトリ組)

Całkiem popularny, jednostonny paring hetero, w którym Litwa czuje coś do Białorusi, lecz dziewczyna nie odwzajemnia jego uczuć; zamiast tego kocha swojego brata i wspomniane jest, że nienawidzi Litwy z całej siły.

Polska/Ukraina

Rzadki paring, którego podstawą jest wspólna historia oraz kultura Polski i Ukrainy. Do tej pory obie postaci nie miały ze sobą żadnych interakcji w mandze czy webcomicach.

Polska/Węgry

Strona główna: Polska/Węgry

  • Polska i Węgry
  • Znany jako: PolHun/PoHu, Dzień przyjaźni (友情記念日)

Całkiem popularny paring hetero, który ma swoje podłoże w historii obydwóch nacji i choć postacie nigdy nie pojawiły się oficjalnie razem w kanonicznych źródłach, to wciąż nie ujmuje mu to popularności. W profilach postaci zostało wspomniane, że są w bardzo dobrych relacjach.

Prusy/Węgry

Strona główna: Prusy/Węgry

  • Prusy i Węgry
  • Znany jako: PruHun, GilEli (ギルエリ), Kwiat i kurczak (ぴよ花)

Popularny paring hetero, w którym obie postacie mają ze sobą wiele kanonicznych interakcji. Widziany przez fandom jako nieodwzajemniona miłość zazdrosnego o związek Węgier i Austrii Prus.

Romano/Belgia

Prawdopodobnie jednostronny paring hetero. Jako dziecko, Romano był zauroczony w Belgii (która była od niego starsza). Chciał ją pocałować, lecz speszył się, gdy zaproponowała, że pocałuje go w policzek. Później Belgia ujawniła, że tylko się z nim droczyła i poczuła się przez to źle. Romano był także zdenerwowany i plątał mu się język, gdy Belgia pochwaliła go za wykonanie ciężkiej pracy, a chłopak tak się wtedy zestresował, że z pokorą przyznał, że wcale tak bardzo nie pracował. Nie wiadomo, jak aktualnie wygląda ich relacja, ale w jednym wycofanym pasku spędzali razem czas, dlatego najprawdopodobniej ich więź jest pozytywna.

Rosja/Białoruś

Strona główna: Rosja/Białoruś

  • Rosja i Białoruś
  • Znany jako: BelaRus/RusBela, RusBel, IvaNata (イヴァナタ), Yandere brat i siostra (ヤンデレ兄妹)

Popularny jednostronny paring, w którym Białoruś kocha swojego brata i chce się z nim pobrać. Jest jedynym kanonicznym (nie licząc Austrii/Węgier) paringiem i jedyną kanoniczną romantyczną relacją, która jest kazirodcza.

Rumunia/Węgry

Paring najczęściej przedstawiany jako trudna relacja z mieszanymi uczuciami (postacie czują do siebie miłość i nienawiść równocześnie), głównie ze względu na swoją wspólną historię i notatce w biografii Węgier, że często dokuczają sobie nawzajem.

Sealand/Wy

Niepopularny paring hetero, w którym obie postacie połączyła przyjaźń i to, że obie są mikronacjami dążącymi do uznania ich na arenie międzynarodowej.

Seborga/Monako

Paring hetero mający swoje podstawy we wspólnej historii obu mikronacji, jak i interakcji postaci w trakcie wydarzenia bożonarodzeniowego 2011. Seborga zaprosił wtedy Monako na wspólny obiad, a dziewczyna mówi, że mogłaby się na nim zjawić. Gdy chłopak radośnie mówi o rzeczach, które mogliby robić, Monako zgadza się pod jednym warunkiem - pokona ją w pokera. Chociaż Seborga koniec końców przegrywa, Monako i tak idzie z nim na wspomniany obiad.

Szwajcaria/Belgia

Mało znany paring stworzony przez fanów. Głównym jego motywem jest szwajcarska oraz belgijska czekolada.

Szwajcaria/Liechtenstein

Strona główna: Szwajcaria/Liechtenstein

Jeden z najpopularniejszych paringów hetero. Jest on połowicznie kazirodczy, gdyż mimo że obie postaci nie są ze sobą spokrewnione, Szwajcaria uratował i zaadoptował Liechtenstein, która teraz zwraca się do niego jak do brata.

Paringi homoseksualne żeńskie

Białoruś/Ukraina

Rzadki, niekanoniczny paring homoseksualny. Białoruś i Ukraina często są rysowane (i tym samym shipowane) razem przez fanów yuri (związków kobiety z kobietą). Obie są siostrami Rosji (co tworzy z shipu kazirodztwo) i najprawdopodobniej shipowane są ze sobą ze względu na to, że są jednymi z nielicznych kobiet, które miały jakąkolwiek interakcję w mandze.

Białoruś/Liechtenstein

Tajwan/Wietnam

Paringi homoseksualne męskie

Ameryka/Anglia

Strona główna: Ameryka/Anglia

Jeden z najpopularniejszych paringów w uniwersum Hetalii. Jest bardziej rozpoznawalny zagranicą aniżeli w Polsce, choć i tu cieszy się niemałą sławą.

Ameryka/Estonia

Gdy strony internetowe Estonii zostały zhackowane i przemienione na strony prorosyjskie, Ameryka przybył, aby pomóc znaleźć winowajcę. Później Ameryka poprosił o rolę w niezależnym filmie Estonii i stworzył "naprawdę zaczepistą końcówkę". Wydaje się, że paring jest w większości fanowski.

Ameryka/Japonia

Strona główna: Ameryka/Japonia

  • Ameryka i Japonia
  • Znany jako: AmeriPan, AlKiku (アル菊), Nieidentyczna para (デコボコンビ)

Popularny paring homoseksualny, stworzony na podstawie całkiem przyjaznej relacji obydwóch postaci.

Ameryka/Kanada

Strona główna: Ameryka/Kanada

  • Ameryka i Kanada
  • Znany jako: AmeCan/CanAme, Americest/Americacest, Północnoamerykańscy bracia (北米兄弟)

Ameryka/Korea

Homoseksualny paring, w którym postacie nie miały za dużo interakcji w webcomicu, a cała ich podstawy leży we wspólnej historii obu państw. Ameryka był sojusznikiem Korei Południowej w trakcie Wojny Koreańskiej, a po niej oba kraje utrzymały ze sobą bliskie relacje.

Jedyna kanoniczna interakcja postaci była w trakcie spotkania, na którym Korea nie zgodził się z Japonią, ale zgodził się z Ameryką, chociaż obie postacie zgadzały się na to samo.

Ameryka i Korea wspólnie pojawili się w pasku "Najlepiej jak potrafisz! Japońskie przekąski!", ale nie mieli ze sobą żadnej interakcji. Korea wspomniał również Amerykę w pasku "Piersi ponad wszystko", gdy Japonia nie pozwolił mu dotknąć jego klatki piersiowej, na co Korea odparł: "Jeśli nie pozwolisz mi ich dotknąć, nakręcę film... A potem pokażę go Ameryce...". Nie jest jasne, dlaczego miałby oglądać go z Ameryką, niemniej jednak spekuluje się, że to ze względu na ich historyczne bliskie relacje.

Ameryka/Litwa

Strona główna: Ameryka/Litwa

  • Ameryka i Litwa
  • Znany jako: AmeLith, AmeLiet, AlTori (アルトリ), Kawowa para (コーヒー組)

Fanowski paring na podstawie dobrych relacji postaci w trakcie pobytu Litwy w domu Ameryki.

Ameryka/Molossia

Homoseksualny paring na podstawie prac fanowskich z Pivixa. Ich jedyna kanoniczna relacja pojawiła się w bonusie wydarzenia bożonarodzeniowego 2011 - Molossia jest zawstydzony przypadkowym pokazanie Sealandii i innym mikronacjom jego delikatniejszej strony, więc, będąc na skraju załamania nerwowego, wyładowuje swoją złość na Ameryce. Zdziwiony Ameryka mówi, że Molossia zwykł być taką łagodną osobą, co bardziej zawstydza chłopaka. Notatki mówią, że Molossia nie jest w stanie sprzeciwiać się Ameryce, co zostało pokazane w dodatkowej ilustracji, gdy grzecznie wita się w Amerykaninem.

Ameryka/Rosja

Strona główna: Ameryka/Rosja

  • Ameryka i Rosja
  • Znany jako: RusAme/AmeRus, RussiAmerica, Zimna wojna (冷たい戦争), Para "Czekając na wiosnę" (春待ち組)

Popularny homoseksualny paring. Wydaje się, że fani połączyli ich razem ze względu na wspólną, historyczną rywalizację obu państw oraz pasywno-agresywnych momentach, które pojawiły się w mandze.

Anglia/Francja

Dość popularny paring pochodzi z odcinka dwunastego z  "Hetalii Axis Power", gdy Francja prosi Anglię aby podpisał z nim akt zawarcia małżeństwa, gdyż inaczej umrze.

  • Inna nazwa paringu to FrUK.

Anglia/Hiszpania

Anglia/Japonia

Pairing, który został spopularyzowany przez odcinek w którym Anglia szukał przyjaciół i dowiedział się, że Japonia również ich poszukuje.

Inne nazwy pairingu to: Island-Nation Alliance.

Anglia/Norwegia

Pairing, który wywodzi się z faktu, że Anglia i Norwegia potrafią widzieć magiczne istoty.

Inna nazwa pairingu to Fairy Pair.

Anglia/Prusy

Anglia/Rosja

Anglia/Włochy Północne

Pairing, który zasłynął z przedstawienia Anglii i Włoch jako aniołów (Anglia został przedstawiony jako anioł w Britannia Angel a Włochy jako anioł w wersji chibi), przez co jest znany również pod nazwą Angel Team. Nie jest on jednak znany tak bardzo jak np.AsaKiku.

Austria/Niemcy

Pairing, który zasłynął głównie z aneksji Austrii przez Niemcy w mandze.

Inna nazwa pairingu to Wurstorte (połączenie słów wurst[niemieckia kiełbasa] i torte [Austria słynie z pysznych wyrobów cukierniczych]).

Austria/Prusy

Pairing, który wziął się głównie z wydarzeń z mangi (wojna prusko-austriacka czy też słynne powiększenie vital regions Austrii).

Inna nazwa to Water and Oil Pair, ze względu na fakt, że charaktery Prus i Austrii znacząco się różnią i nie potrafią się zgrać.

Austria/Szwajcaria

Pairing, który ma swoją podstawę w roślinie jaką mają oba kraje oraz relacji (która jest skomplikowana).

Inna nazwa pairing to Edelweiss (szarotka).

Austria/Turcja

Mało znany pairing bez wystąpienia w mandze.

Inna nazwa pairingu to Dönertorte (dosł. Obrotoweciasto).

Chiny/Japonia

Chiny/Korea

Chiny/Rosja

Dania/Norwegia

Dania/Szwecja

Estonia/Finlandia

Estonia/Łotwa

Estonia/Rosja

Finlandia/Rosja

Finlandia/Szwecja

Wywodzi się z tego, że Szwecja nazywa Finlandię "żoną" i wyraźnie coś do niego czuje. Finlandia trochę boi się Szwecji, ale ci dwoje spędzają ze sobą dużo czasu i oboje są państwami nordyckimi. Nazwa tego shipu to SuFin (Finlandia mówi na Szwecje Su-san

Germania/Starożytny Rzym

Grecja/Japonia

Grecja/Turcja

Hiszpania/Włochy Południowe

Holandia/Hiszpania

Hong Kong/Islandia

Hong Kong/Korea

Islandia/Norwegia

Islandia/Rosja

Islandia/Turcja

Japonia/Korea

Japonia/Holandia

Japonia/Włochy Północne

Kanada/Kuba

Kanada/Dania

Kanada/Francja

Kanada/Holandia

Kanada/Norwegia

Kanada/Prusy

Paring powstał zapewne przez to, że Prusy są jednym z niewielu (lub jedynym) krajem zauważającym Kanadę

Kanada/Rosja

Niemcy/Prusy

Paring o nazwie Germancest. Jest on kazirodztwem.

Norwegia/Prusy

Norwegia/Szwecja

Litwa/Rosja

Łotwa/Sealand

Niemcy/Włochy Północne

Strona główna: Niemcy/Włochy Północne

Najbadziej znany paring w Hetalii, który jest prawie kanonem. Jest związany z tym, że Włochy i Niemcy spędzają, że sobą wiele czasu, a nawet raz spali, że sobą w jednym łóżku. Włochy jest bardzo przywiązany do Niemcy, oraz na odwrót.

Polska/Litwa

Paring nazywany LietPol'em. Jest najpopularniejszym pairingiem z Polską. Jest on związany z przyjaźnią tych dwojga. Ma on także swoje odniesienie w historii (np. Unia Polsko-Litewska).

Polska/Prusy

Polska/Rosja

Paring ten, nazywa się RusPol'em. Jest on coraz bardziej popularny. Ma wielu fanów mimo zachodzącej ich relacji, w anime.

Polska/Włochy Północne

Prusy/Włochy Północne

Prusy/Rosja

Rumunia/Bułgaria

Święte Cesarstwo Rzymskie/Chibitalia