FANDOM

Informacje
Liechtensteinflaga

Liechtenstein (リヒテンシュタイン Rihitenshutain) jest postacią w serii Hetalia: Axis Powers.

Wygląd

Liech1

Chibi Liechtenstein

Liechtenstein ma blond włosy, sięgające do podbródka, nosi fioletową wstążkę po prawej stronie głowy. W retrospekcjach pokazano, że dawniej miała dwa długie warkocze, lecz obcięła je by przypominać Szwajcarię... I wyszło jej to tak dobrze, że zaczęto mylić ją z chłopcem, przez co Szwajcaria kupił jej wstążkę. Nosi czerwoną/różową (zależy na którym arcie) sukienkę w pionowe pasy z długimi rękawami zakończonymi białymi mankietami. Jej mundur wygląda tak samo jak jej brata.

Zanim znalazł ją Szwajcaria, była ubrana w różową sukienkę i biały fartuszek. Ubrania te były brudne i porwane, co miało symbolizować biedę i zniszczenia będące następstwem I Wojny Światowej (w której swoją drogą nie brała udziału).

L.anime

Liechtenstein w anime

Jest dziewczyną cichą, pokorną, ale jasno wyrażającą swoje poglądy, mimo to Vash jest w stosunku do niej nadopiekuńczy... i biorąc pod uwagę to, co wyczyniają przy niej Węgry i Ukraina (Hetalia: The Beautiful World), ma chyba trochę racji! Po I wojnie światowej z powodu braku żywności wpadła w kłopoty, jednak Szwajcaria przyjął ją do swojego domu, uznając za swoją młodszą siostrę.

Relacje

Austria

Liechtenstein wydaje się być z nim w przyjaznych stosunkach, od kiedy wraz z bratem jadła z nim lunch.

Szwajcaria

On był tym, który znalazł Liechtenstein i przyjął ją jako swoją młodszą siostrę oszczędzając jej dalszych trudności w życiu, a nawet śmierci. Są bardzo blisko, a on troszczy się o nią... Ich relacja przypomina Szwajcarii jego dawną przyjaźń z Austrią.

Utwory

Ciekawostki

  • Jej data urodzin, czyli 12 lipca odpowiadają dacie nadania pełnej suwerenności, po jej przystąpieniu do konfederacji reńskiej.
  • WczesnaLili

    Wczesna Liechtenstein

    Aktorka głosowa Liechtenstein, Rie Kugimiya, użyczyła również głosu Alphonsowi Elricowi z anime Fullmetal Alchemist. Przypadkowo aktorka głosowa Szwajcarii, Romi Park, użyczyła głosu Edwardowi Elricowi. Dodatkowo obie postacie (Liechtenstein i Alphonse) mają podobne charaktery (są spokojni, mili, delikatni i tym podobne).
  • W poście z 2010 roku Himaruya wyjawił, że potencjalnymi imionami Liechtenstein byłyby Erica/Erika, Sisia, Elise oraz Eva. Jej prawdopodobnym nazwiskiem byłoby Vogel.
  • W specjalnej broszurze w tomie 3 mangi Hetalia: Axis Powers Himaruya ujawnił, że Liechtenstein początkowo miała być poważniejszą, bardziej "w złym humorze" postacią, podobną do Szwajcarii. Zamiast kokardki na głowie, nosiła opaskę z przyczepioną do niej kokardą, a jej brwi były trochę grubsze.