FANDOM

Informacje

Kanada

カナダ (Kanada)

Hetalia art collab canada by syoa kun-d660f9c
Informacje o postaci
wiek 19 (przez fanów)
płeć Mężczyzna
oficjalna nazwa Kanada (Canada)
stolica Ottawa
język urzędowy {angielski, francuski
urodziny 1 lipca (Rocznica proklamowania federacji)
narodowa roślina Liść klonu
kolor włosów Blond
kolor oczu Fioletowy (w mandze)

Niebieski (w anime)

wzrost 177 cm
debiuty
tom Tom I
wątek Fly, Mr. Canada, Fly!
gra Gakuen Hetalia Portable
dramat CD Hetalia: Axis Powers Character CD Vol. 7- Russia
anime Odcinek 19
synchronizacja
japoński dubbing Katsuyuki Konishi

Ai Iwamura (młody Kanada)

angielski dubbing Eric Vale
KanadaFlaga

Kanada ( カナダ, Kanada) jest jedną z postaci Hetalia: Axis Powers i Hetalia: World Series. Jego imię to Matthew Williams  (マシュー・ウィリアムズ, Mashū Wiriamuzu).

Wygląd

CanadaAnime

Wygląd w anime

Kanada ma średniej długości blond włosy i niebieskie oczy (w anime). Jego cechą charakterystyczną jest długi, odstający od reszty uczesania loczek zwinięty w spiralkę. Podobnie jak jego brat - Ameryka, Matthew nosi okulary. Często można zobaczyć go w goglach na głowie.

Ubrany jest w dość długą, jasno-brązową kurtkę, ciemne spodnie oraz kozaki.

Zawsze towarzyszy mu jego miś polarny - Kumajiro.

Właściwie nikt nie wie kim jest Kanada. Jest on zawsze pomijany i wręcz przezroczysty dla innych krajów (ale powiedzmy sobie szczerze - jest to historycznie uzasadnione). Zawsze cichy i spokojny, a nawet jeśli myśli o kimś źle i ma ochotę mu o tym powiedzieć, to i tak tego nie zrobi. Wiecznie czeka na swoją kolej, ale ona i tak nigdy nie nadejdzie. Jeśli ktoś już go zauważy, to albo pomyśli "Kto to do cholery jest?" albo pomyli go z Ameryką, czego Matt bardzo nie lubi. Francja jest chyba jedyną osobą, która go widzi i nie myli z Ameryką. Uzasadnił to mówiąc, że Kanada ma podobną fryzurę do jego, ale i tak jego jest lepsza.  

Relacje

CanadaChibi

Chibi Kanada

Kuba

Jest jedyną zauważająca Kanadę postać, jednak notorycznie myli go z Ameryką (do którego zresztą pała nienawiścią) i biedny Matthew często ponosi konsekwencje ich nieciekawej relacji.

Ameryka

Kanada boi się powiedzieć Ameryce, co tak naprawdę myśli o jego postępkach. Ciągle ma przez niego kłopoty, bądź też jest z nim mylony. Matthew jest "młodszym bratem" Ameryki. Fani często spekulują, że podczas gdy Ameryka był wychowankiem Anglii, on został przygarnięty przez Francję, lub wychowywał się razem z bratem.

Kumajiro

Kumajiro jest misiem polarnym Kanady. Matthew notorycznie myli jego imię, a samo zwierzę nie pamięta kim jest jego właściciel. Pomimo tego, zdają się mieć dobre relacje, o czym świadczy wydarzenie z 13 odcinka Hetalia The Beautiful World. Widzimy tam scenę w której Kanada jest poproszony przez Anglię o pomoc w rozdawaniu prezentów, jednak on zmuszony jest odmówić. Wtedy Kumajiro wyraża chęć pomocy, ponieważ według niego inni "niepotrzebnie zawracają Kanadzie głowę". Matthew przyjmuje to z radością, a gdy Arthur pyta go, czy coś się stało, on odpowiada, że właśnie otrzymał świąteczny prezent.

Francja

Francja zdaje się być jedną z nielicznych postaci, które zauważają i rozpoznają Kanadę. Francis tłumaczy to tym, że włosy Kanady są podobne do jego, tyle, że on (Francja) ma lepsze. Matthew zdaje się być przy nim nieśmiały, jednak pomimo tego są ze sobą raczej blisko.

Kanada

Kanada w Beautiful World

Utwory

Ciekawostki

  • Jego urodziny czyli 1 lipca - odpowiadają dacie 1.07.1867 roku - niepodległość Kanady (Kanada pełną niezależność uzyskała dopiero 11 grudnia 1931r.)
  • Istnieje debata wśród fanów - czy Ameryka i Kanada są bliźniakami - Himaruya jeszcze nic oficjalnie nie potwierdził.
  • Prawdopodobnie w młodości gdy Ameryka dostał się pod opiekę Anglii, Kanada był podopiecznym Francji (ten wątek został nazwany przez fanów F.A.C.E. Family).