FANDOM

Informacje
Daniaflaga

Dania (デンマーク, Denmāku) - jest postacią drugoplanową w serii Hetalia. Należy do Krajów Skandynawskich. Nie posiada oficjalnego imienia i nazwiska, w fandomie funkcjonuje Matthias Køhler.

Wygląd

DenmarkAnime

Dania w odcinku 69

Dania ma krótkie, rozczochrane blond włosy; czarne, krzaczaste brwi oraz niebieskie oczy.

Jego mundur składa się z długiego czarnego płaszcza z czerwonymi mankietami oraz czerwonej koszuli i spodni także w czerwonym kolorze. Dodatkowo nosi czarny krawat oraz wysokie brązowe buty, a także mały czarny kapelusz. Jest najwyższy z Krajów Skandynawskich. Na artach często trzyma duży topór.

O Danii mówi się, że jest pełen młodzieńczego wigoru i humoru, a także, że jest bardzo uparty i nie słucha zbytnio innych. W wyniku tego jest bardzo apodyktyczny i wymagający, dlatego czasami innym jest się trudno z nim dogadać. Nazywa sam siebie Królem Europy Północnej i mówi w dialekcie Ibaraki. Jest także alkoholikiem.

Relacje

FinlandiaDaniaIslandia

Dania z Finlandią i Islandią

Finlandia

Finlandia mieszkał z Danią, ale podjął decyzję aby uciec do Szwecji, ze względu na to, że jest zmęczony byciem otoczonym przez silniejsze narody i chce być wolny.

Norwegia

Norwegia jest przyjacielem z dzieciństwa Danii, który czuje dość mocną więź pomiędzy nimi, wierząc, że Norwegia wciąż widzi go jako najlepszego przyjaciela, mimo, że Lukas notorycznie dusi go krawatem i obraża (albo mówi prosto z mostu, że jest irytujący).

Szwecja

Szwecja mieszkał z nim przez długi okres czasu, ale nie był w stanie dostosować się do zachowania i stylu życia Danii, więc w końcu pękł, zbuntował się i uciekł razem z Finlandią. Zestaw pasków na blogu Himaruyi pokazuje, że Dania rzucił kulkukrotnie Szwecji wyzwanie, chociaż pokazuje także kilka jego porażek. Chociaż o ich związku nie dyskutuje się dużo w dzisiejszych czasach, Dania jest zaniepokojony podczas świątecznego wydarzenia 2011, kiedy odkrywa, że Szwecja stracił ziemię z powodu Ladonii. Również podczas tego wydarzenia, powiedział, że fajne było to jak Szwecja mieszkał w sklepie meblowym i, że chce spróbować mieszkać w domku z klocków lego.

Islandia

Dania się za starszego brata wobec Islandii.

Niemcy

Dania próbuje zbliżyć się do Niemiec, jak stwierdzono w jego życiorysie. Odniósł sukces, kiedy on jak i Niemcy zaakceptowali pomysł budowy mostu (most dźwiękowy fehmarn).

Anime

Dania jest pokazany w krótkim momencie (bez mówienia) w odcinku 69, podczas fińskiego wyjaśniania dlaczego jest on w podróży z Szwecją - obaj uciekli spod rządów Danii. Później, chibi wersja Danii jest postrzegana jako część mapy obok Finlandii, Szwecji, Polski, Litwy i Rosji. 

Chibi Denmark

Chibi Dania

Jego debiut głosowy był w odcinku 79, kiedy dostosowuje się do tworzenia lepszych produktów w Europie Północnej. Sprzedaje on wtedy lalki wykonane przez Finlandię i Szwecję. Norwegia uważa wtedy, że jest on głośny i irytujący (Sam produkt nawet ładny, ale sprzedawca mógłby być o pół tonu ciszej). Dania nie rozumie, dlaczego Norwegia go obraża i reaguje na to entuzjastycznie.

Ciekawostki

  • Mówiono, że Dania wraz z Norwegią i Islandią wyjdzie w adaptacji anime "Hetalia" z seiyuu Tomokazu Sugita. Jednak okazało to się tylko plotką, oraz że informacja pochodzi z drugiej ręki. Debiut Danii odbył się w drugim sezonie ''World Series", z Seiyuu Hiroshi Shimozaki.
  • Himaruya rozważał nadanie Danii imienia i nazwiska, a z pomocą fanów wymienił Andersen, Christensen, Arnesen, Simon, Abel, Mikkel, Magnus i Bertram jako imiona, które lubi dla niego. Densen byłoby jego potencjalnym nazwiskiem.
  • W mandze (tak samo jak Norwegia i Szwecja) Dania mówi gwarą.
  • W Hetalia Fantasia 2 Islandia wspomniał, że Dania lubi lukrecję.
  • W Halloween był przebrany za pirata.

Utwory