FANDOM

Informacje
FlagaBelgii

Belgia (ベルギー, Berugī) jest postacią drugoplanową w serii Hetalia. W fandomie funkcjonuje jako Bella Maes.

Wygląd

Belgia

Belgia w anime

Ma krótkie, falowane włosy o kolorze blond (w Beautiful World zmieniono je na brązowe). Często nosi w nich wstążkę (najczęściej zieloną, ale czasem też czerwoną). Ma jasno zielone oczy i "kocie" usta. W swoim szkicu profilu Hidekaz Himaruya narysował ją w mundurze, jak większość innych postaci, ale wahał się jego wyglądu: na wczesnym szkicu widać pełen obraz ciała, została pokazana z rękawiczkami, buty były na wysokim obcasie z widocznymi koronkami, a jej krawat miał skomplikowany czarny design. W następnym szkicu jej buty były uproszczone (nie były na obcasie, a koronki zostały usunięte), a krawat został zmieniony na apaszkę. Jednak w późniejszym projekcie chibi, apaszkę zastąpił z powrotem krawatem (ale z trochę innym wzorem).

Jest młodszą siostrą Holandii i starszą siostrą Luksemburga.

Autor mówi, że jest osobą pogodną, życzliwą, ale też dojrzałą i sumienną. Ma nieprzeciętną urodę, lecz nie lubi się wyróżniać i ubiera się skromnie. Uwielbia słodycze (szczególnie gofry i ciastka). Wcześniejsze notatki o jej charakterze opisują ją jako tsukkomi (jap. prosty człowiek), jest często "popychana" przez rodzeństwo.

Relacje

Belgium as she appears in Beautiful World

Belgia w Hetalia Beautiful World

Holandia

Relację Holandii i Belgii pokazano w odcinku 109, w którym Belgia zaprasza brata do domu, wspaniałego i wielkiego w porównaniu do skromnej chatki jej brata. Miało to chyba na celu pokazanie przepaści poziomowej między nimi.

Obydwoje mówią, że trudno im się dogadać. Gdy byli pod kontrolą Hiszpanii, Holandia walczył przeciwko niemu, natomiast Belgia zamiast wspierać brata stanęła po stronie Hiszpanii.
ChibiBelgium

Chibi Belgia

Później Holandia usiłował się z nią pogodzić tworząc Królestwo Niderlandów, ale różnice między nimi były zbyt wielkie, i w końcu Belgia ogłosiła swoją niepodległość.

Włochy Południowe

Jako dziecko, Lovino poprosił Belgię, by ta go pocałowała (powiedział po hiszpańsku "Besame!"), lecz w końcu stchórzył, tłumacząc, że ''Nie jest gotowy", co Belgia uważała za słodkie i zamiast pocałunku zaoferowała mu cukierki. Romano zdawał się być przy niej nieśmiały, gdyż był zmieszany, gdy Belgia doceniała jego ciężko pracę w domu Hiszpanii i chwaliła go za dobrze wykonane zadania. W dzisiejszych czasach, obydwie postaci wydają się być w dobrych stosunkach, a Belgia nadal uważa go za uroczego.

Luksemburg

Belgia jest starszą siostrą Luksemburgu. Często się o niego martwi, ponieważ uważa, że jego szef go wykorzystuje. Zaskoczył ją, kiedy pojawił się w Hetaween 2013 przebrany w kostium strasznego wilka.

Utwory

Ciekawostki

  • Belgijcia

    Wczesna Belgia pokazana z małym Romano u boku

    W adnotacji do Netherlands and Japan’s Isolation zostało wspomniane, że Belgia była państwem rolniczym w czasie powstania Królestwa Zjednoczonych Niderlandów, a zaczęła się uprzemysławiać w 1798 roku.
  • W poście z 2010 roku Himaruya napisał prawdopodobne imiona, podrzucone mu przez fanów - Laura, Emma, Anri oraz Manon. Żadne nazwisko nie została nadane.

Belgiumuni